Ga naar de hoofdinhoud

Minder auto's

Van "Wijk in de kijker - Moerland"

Ga naar het project

Dit voorstel werd ingediend tijdens het wijkoverleg van 11 januari. Doordat er minder auto's rijden zou de veiligheid op straat verhogen, zet Sint-niklaas (als fietsstad) meer in op de fietser, en wordt er voorrang gegeven aan de zwakke weggebruiker (fietser/voetganger). De veiligheid en leefbaarheid zou zo kunnen stijgen. Bovendien ontstaat er extra ruimt evoor meer groen. Om dit te realiseren is een brede campagne nodig, waarbij de scholen een belangrijke partner zijn. Ook het AZ Nikolaas, de stad en de bewoners zijn belangrijke partners in dit verhaal. Het invoeren van ronde punten, plaatsen van overdekte fietsenstallingen en het promoten van carpoolen en cambio zijn alvast mogelijke maatregelen.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Geplaatst door

onbekende auteur op 16 januari 2018

Huidige status

voorgesteld

Tags

Openbare ruimtes en gebouwen
Mobiliteit