Minder auto's
Van "Wijk in de kijker - Moerland"
Ga naar het project
Dit voorstel werd ingediend tijdens het wijkoverleg van 11 januari.
Doordat er minder auto's rijden zou de veiligheid op straat verhogen, zet Sint-niklaas (als fietsstad) meer in op de fietser, en wordt er voorrang gegeven aan de zwakke weggebruiker (fietser/voetganger). De veiligheid en leefbaarheid zou zo kunnen stijgen. Bovendien ontstaat er extra ruimt evoor meer groen. Om dit te realiseren is een brede campagne nodig, waarbij de scholen een belangrijke partner zijn. Ook het AZ Nikolaas, de stad en de bewoners zijn belangrijke partners in dit verhaal. Het invoeren van ronde punten, plaatsen van overdekte fietsenstallingen en het promoten van carpoolen en cambio zijn alvast mogelijke maatregelen.
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
Tags
Openbare ruimtes en gebouwen
Mobiliteit
