Oh-coin
Van "Hoe maken we van Sint-Niklaas samen een 'slimme' stad?"
Ga naar het project

Hoe kan jij dit idee nog sterker maken? Wil je mee je schouders hieronder zetten? Geef je reactie onderaan deze pagina en/of laat het hier weten.
Status idee: voorstel uit workshop 20 september 2018
Wat?
Het idee is om vrijwilligers te belonen via digitale of lokale munten.
Waarom?
We willen een bepaald gedrag aanmoedigen en de lokale economie stimuleren.
Je kan Oh-coins verdienen door bijvoorbeeld:
- Een meetpunt te installeren op je huis
- Een deelfiets te nemen
- Zwerfvuil op te ruimen
Je kan Oh-coins besteden voor bijvoorbeeld:
- Lokale/biologische producten
- Openbaar vervoer
- Sociale initiatieven
Wie?
Voor inwoners en bezoekers.
Met lokale handelaars, openbare diensten en inwoners.
Welke impact willen we realiseren?
We streven naar een duurzame stad, waar ingezet wordt op lokale producten, en een betere sociale cohesie / betrokkenheid / inclusie.
Wat is de eerstvolgende stap?
- Technologisch: van Oh-punten naar Oh-munten; ontwikkeling van of afstemming met een app of kaart
- Inhoudelijk: te stimuleren acties; handelaars waar kan betaald worden; pilootproject
Wat/wie hebben we nodig om die stap te zetten?
- Stadsbestuur
- Technologie provider
- Burger
- Handelaar
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Geplaatst door
Huidige status
aangenomen
Tags
Werk, economie en toerisme
